de eerste stagedag inistanbul verpleeghuis - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van zorgenwelzijnvitalis - WaarBenJij.nu de eerste stagedag inistanbul verpleeghuis - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van zorgenwelzijnvitalis - WaarBenJij.nu

de eerste stagedag inistanbul verpleeghuis

Door: zorgenwelzijnvitalis

08 November 2011 | Turkije, Istanbul

beste collega's,

Het is erg leuk hier, onze studenten hebben een zeer indrukwekkende eerste stagedag achter de rug, communicatie is het moeilijkste punt. Zowel clienten als personeel spreekt nauwelijks engels en duits. Op 3 pg afdelingen met ongeveer 9 clienten verblijven 3 studenten met de hulp van 1 turkse student uit onze groep lopen die aardig.

Mandy en Babette lopen op de somatische verzorgingshuis afdeling, met name Mandy heeft het daar vandaag even beetje moeilijk gehad. We hebben er een gesprekje over gevoerd en we zijn trots op je mandy dat ook jij het positief lerend kon omzetten met wat hulp. We hebben voor morgen afgesproken dat 1 turkse student van ons een dagdeel ochtend of middag deze twee studenten gaat ondersteunen. Het is geweldig dat Nurcan zoveel voor ons kan betekenen in deze situatie. Het personeel is over het algemeen erg vriendelijk voor onze studenten. Erg knap van onze studenten dat ze een hele dag inclusief een lunch meemaken met onbekenden die in een andere taal spreken. WAT een fantaschtische ervaring dat je met een gebaar een lach en samen sterk zoveel voor elkaar kunt betekenen en kunt leren. Deze leerervaring nemen ze je NOOIT meer af.

Na wat traantjes te hebben gelaten door enkele studenten ( heimwee nauwelijks kunnen communiceren,) ben ik trots op onze studenten en Sandra en Nurcan dat we elkaar sterker maken. TROTSE STudenten

dikke kussen van ons Rosanne Melissa Sylvia Nevin Babette Sibel Tamara Marieke Sebnem Mandy Chucca Nurcan Sandra en René
Morgen tweede stagedag,

• 08 November 2011 - 17:31

Rianne:

Meiden we zijn trots op jullie!!

• 08 November 2011 - 18:11

Moeder Van Melissa:

Trots op jullie lijkt me erg moeilijk recpect heb ik hier voor !!!!

• 08 November 2011 - 18:14

Anita:

Zo zie je maar weer, samen sta je sterk!!
    Een lach en traan, samen kunnen jullie ales aan.........
    Jij zijn allemaal kanjers!
    Zie uit naar het 2e verslag/
    Groetjes en succes!!

• 08 November 2011 - 21:08

Moeder Van Mandy:

Nou lijkt het toch weer heel ver weg, als je leest dat je dochter het moeilijk had. Een hele troost om te lezen dat er een happy ommekeer was.
    En nog wel een video.

Namens ons gezin, ook wij vinden jullie kanjers !!!!

• 08 November 2011 - 21:36

Willem Vader Tamara:

ziet er allemaal erg leuk uit met al zoveel foto,s
    allemaal de groetjes en noch veel plezier met de stage .

• 09 November 2011 - 08:58

Vader Van Mandy:

Is toch een hele ervaring die jullie nu opdoen, zover van je familie en vrienden.
    Dat sommige meiden zich daar een beetje verloren voelen kan ik mij heel goed voorstellen.
    De taal niet machtig, nieuwe omgeving en toch wel een hele uitdaging om somatische patiënten te verzorgen.
    Gelukkig zijn er onder jullie een paar Turkse meiden die de taal-barrière tussen jullie en de patiënten kunnen overbruggen.

Respect voor jullie.

(veel moeders en vaders zullen toch weer heel erg blij zijn als jullie weer terug zijn)

• 09 November 2011 - 10:57

Peter Staps:

Hoi lieve mensen,

Wat een prachtige foto"s en interessant verslag. Wat zijn jullie met z'n allen GOED bezig!
    Ik kan niet wachten om jullie in Istanbul te ontmoeten.

groetjes en liefs,

Peter Staps

• 09 November 2011 - 19:47

Ouders Van Sylvia:

Prachtige foto's,leuke ploeg.
    Het is knap dat jullie dit voor elkaar krijgen.
    Syl,we zijn beretrots op je,volhouden zo !!!
    We zien het volgende verslag met spanning tegemoet
    Groetjes aan iedereen daar,laat allemaal zien dat je een rasechte BRABANDER bent.
    Houdoe

• 09 November 2011 - 19:54

Bas Voor Sylvia:

he sylvia hier basje hou vol en vermaakje maak veel plezier met elkaar leuke foto,s en knap dat je dit doet niet te veel aan dingen denken en gewoon je ding doen plezier maken dus want dat is belangrijk voor jou en de mensen voor wie je zorgt hier alles goed met iedereen ook met hondje en de poesjes groetjes bas