2e Stagedag Istanbul Turkje - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van zorgenwelzijnvitalis - WaarBenJij.nu 2e Stagedag Istanbul Turkje - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van zorgenwelzijnvitalis - WaarBenJij.nu

2e Stagedag Istanbul Turkje

Door: zorgenwelzijnvitalis

09 November 2011 | Turkije, Istanbul

Ho allemaal,

Na weer een lekker Turks ontbjt zjn we n het busje naar het verzorgngshus gegaan. Iedereen wst nmddels waar hj moest zjn dus we zjn meteen aan de slag gegaan op de afdelngen. Communceren gaat nog steeds moeljk maar omdat we de clenten en verpleegkundgen al een beetje kennen s het ets meer ontspannen dan gsteren.

Bj veel afdelngen gaat het al best goed, en mogen we al veel doen. Op 1 PG afdelng mogen sommgen al clenten helpen met de dageljkse verzorgng en anderen zjn weer bezg om meer socale contacten te leggen met de clenten. Een voorbeeld s dansen en de clenten leren Nederlands praten en zngen. Het nummer ;Heb je even voor mj; van Frans Bauer doet het erg goed bj de bewoners. Ook hadden een aantal meden nagellak meegenomen om bj de bewoners de nagels te doen. Vaak s het een beetje gezellg met de clenten bezg te zjn door praten, thee drnken, roken of er gewoon bj te ztten.

Wat ons opvalt s dat er veel tjd wordt genomen voor de clenten! Wat leren we her veel!

De lunch was lekker, vsstcks met gekookte aardappelen en koude bonensalade.

Om 4 uur was het busje er weer en we moesten voordat we teruggngen nog even naar de stad om kaartjes te halen voor de voetbalwedstrjd Turkje tegen Kroate van aanstaande vrjdag. Inmddels hebben we ze bnnen en kjken erg ut naar de wedstrjd.

Morgen s het de sterfdag van Ataturk en sochtends s er een herdenkng her op de campus waar wj ook bj zullen zjn.

Dt was het verslag voor vandaag met nog wat fotos en een flmpje, morgen s er weer een (late) update omdat we gepland hebben om lekker ut te gaan n Istanbul!

Leve groetjes,
Tamara, Sylva, Nevn, Sebnem, Cbel, Babette, Rosanne, Mareke, Mandy, Chucca, Nurcan, Sandra en Rene

• 09 November 2011 - 20:05

Vader Van Sylvia:

Mooie videoclip,stuur ik door naar Fransje.
    Hoe heten jullie daar,Hepie en Hepie ???
    Zo te zien mogen jullie eten meebrengen (lijkt mij allemaal lekker)
    Groetjes en DOORZETTEN !!!!!

• 09 November 2011 - 20:28

zoals de meeste alwel gemerkt zullen hebben s het turks toetsenbord iets anders uitgerust, waardoor hij de i iedere keer vergeet! excuus hiervoor!

• 09 November 2011 - 20:37

Rene:

vandaag heeft Sylva en Tamara het resverslag geschreven morgen weer twee andere meden.

de letter i ... s net leesbaar n het resverslag dt komt door het turkse toetsenbord

groet rene

• 09 November 2011 - 20:39

Rene En Melssa:

en natuurljk s dt resverslag ook van melssa!!!!!!!!!!!!!

• 09 November 2011 - 23:18

Moeder Van Melissa:

superleuk die foto's ,ben erg blij dat het zo goed gaat.
    Als jullie terug komen spreken jullie vast ook een beetje turks.
    trots op jullie!!!!!!

• 10 November 2011 - 07:56

Frank:

Leuk om zo te lezen hoe het allemaal met jullie gaat. ik ben blij dat alles zo goed is. Hebben jullie nog wat mee gekregen van de aardverschuiving?

• 10 November 2011 - 08:46

Vader Van Mandy:

Je kan gewoon een "i" typen met je Turks toetsenbord.

ALT-toets ingedrukt houden en op het numerieke toetsenbord de getallen 1-0-5 achter elkaar typen.
    Zo krijg je ook een "i".

Succes...

• 10 November 2011 - 08:53

Vader Van Mandy:

Nog even als je een hoofdletter "I" wil gebruiken met je de ALT-code 73 gebruiken.

Dus ALT-toets vasthouden en de getallen 7 en 3 achterelkaar typen op je numerieke toetsenbord.
    Daarna de ALT-toets weer loslaten.

Succes...

• 10 November 2011 - 09:57

Caroline :

Wat een ontroerend filmpje. Hebben jullie ook de muziek van Frans Bauer daar?
    Jullie maken veel mee, dat neemt niemand meer van jullie af!

• 10 November 2011 - 18:42

Claudia:

Hey Sylvia!!!
    Wat geweldig dit contact dwars door de geluids (sorry) taal barriere heen.
    GAAF! kippevel....

Groetjes Claudia