Hollandse Theeparty hoogtepunt van Stage - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van zorgenwelzijnvitalis - WaarBenJij.nu Hollandse Theeparty hoogtepunt van Stage - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van zorgenwelzijnvitalis - WaarBenJij.nu

Hollandse Theeparty hoogtepunt van Stage

Door: zorgenwelzijnvitalis

17 November 2011 | Turkije, Istanbul

Vanmorgen om 10 uur begon de goed voorberede activiteit, een Hollandse theeparty voor de bewoners van verzorgingshuis Kasev in Istanbul.
Stroopwafels, Turkse koekjes, dropjes, Hollandse jonge kaas, peperkoek, pepernoten en Nederlandse thee waren de ingredienten om de party extra aantrekkelijk te maken.
Na een welkomstwoord door de directeur Kamil Cetin Oraler van verzorgngshuis Kasev bood Rene Bernhart namens het Vitalis college een cheque aan met een waarde van €100. In dit bedrag zat ook een bijdrage van onze studenten. Ze hebben ook een extra bijdrage geleverd door zelfgemaakte souvenirs te kopen bj een aantal bewoners.

Op de muziek van oa Stef Ekkel, Frans Duits en Gebroeders Ko gingen de beentje van de vloer bij studenten en bewoners. Het was geweldig te zien hoe enthousiast ze allemaal waren. Er werd zelfs een oer-Hollandse polonaise gehouden. Ondanks de warmte in de zaal bleven onze studenten positief en vrolijk.
Ook werden er een aantal Turkse nummers gedraaid en lieten de Turkse collegas zen hoe je hierop moest dansen.
Op de achtergrond was een film te zien met typisch Nederlandse en Brabantse beelden. Ondertussen werd er gezellig thee gedronken en de stroopwafels gngen er bij iedereen in als koek.

Ook de meegebrachte spelletjes (Pim pam pet en Vlooienspel), aangepast in de Turkse taal waren succesvol. De spellen blijven hier in Istanbul zodat de clienten ze kunnen blijven spelen. Tot onze grote verassing was ook Yasemin Kilit van de Sehir Universiteit die we hebben bezocht hier om een kijkje te nemen hoe de studenten met de clienten omgingen.
Om half 12 werd de ochtend beeindigd met de laatste fotosessie en bedankjes over en weer. Wat hebben de clienten deze ochtend heerljk kunnen geneten door de inspannngen van de studenten.

Na het uitdelen van de laatste Hollandse producten viel het afscheid op de afdelingen de studenten, clienten en personeel zwaarder dan verwacht. Er werd overal wel een traantje weggepinkt.
Al met al mogen we spreken van een zeer geslaagde stage her in verzorgngshuis Kasev. Tenslotte willen we de personeelsleden en de bewoners heel hartelijk bedanken dat we daar stage mochten lopen en voor hun gastvrijheid.

Vanavond gaan we nog een laatste keer uit in Taksim, hopelijk komen we redelijk nuchter weer terug in het hotel.

Groetjes
Sylva en Peter
Tamara, Sibel, Shebnem, Mandy, Marieke, Rosanne, Melissa, Babette, Chucca, Nevin en Rene

• 17 November 2011 - 15:16

zie ook de video bij de 16 november heb ik verkeerd geplaatst, nu gaan we naar media park op de campus daar worden opnamen gemaakt van turkye got talent

x rené

• 17 November 2011 - 15:40

Nien:

De filmpjes zijn gevonden hoor. Wat leuk om te zien. Je ziet de betrokkenheid.
    De stage is zo geweldig afgerond. En zo officieel afgerond, met de directie erbij, de verpleging en natuurlijk de leiding van het Vitalis en de meiden zelf.
    Ik sta te glimmen van trots.
    Al ga ik nu wel erg aftellen hoor, het idee dat het zo ver is en ook dat het allemaal zo anders is. Ik mis haar gewoon veel meer als anders.
    Nou, genietze vanavond, en morgen van de laatste volle dag in Turkije.
    Nog 2 nachtjes slapen, ik zie heel erg uit naar de verhalen die komen.
    Wat een belevenis.

Heel veel groetjes weer van Nien, moeder van Mandy.

• 17 November 2011 - 19:22

Judith:

Wat geweldig om jullie verhalen te volgen!! We kijken uit naar jullie thuiskomst en het allemaal te horen van jullie persoonlijk!! Hier op school hebben we het er elke dag over, hoe gaat het met ze, wat hebben ze meegemaakt.. Hopenlijk nog wat mooie laatste dagen in bijzonder Istabul.
    Wees trots op jezelf! Wat goed dat jullie dit zijn gaan doen en meemaken!! Nog heeeeel veel plezier!! Judith (docent Vitalis) : )

• 17 November 2011 - 19:36

Nurcan:

Hoii lieve studenten en collega's,

Stage zit er op, ik weet zeker dat jullie een geweldige stagetijd achter de rug hebben! Ik ben zooo trots op jullie, een voor een op jullie allemaal! Jullie hebben het zo goed aangepakt, ondanks taalbarrière bleven jullie communiceren en luisteren naar de bewoners van Kasev. Zo vriendelijk en behulpzaam waren jullie :) ook tegen over elkaar! Ik wens jullie een hele fijne weekend in Istanbul en jullie mogen zeker trots zijn op jezelf!

Tot snel,
    groetjes jullie tolk :D Nurcan

• 17 November 2011 - 19:47

Marian Van Gurp:

je kunt in de fimpjes de betrokkenheid zien ben erg trots als ik dit zie .
    jullie hebben hier echt wel van geleerd .
    En super knap vooral omdat de taal toch echt wel moeilijk is ,jullie zijn echte doorzetters hoor.
    vond het erg leuk elke dag jullie verhalen te lezen maar ben nu ook wel blij zijn dat jullie bijna terug komen .
    bedankt ook Renee en Peter jullie zijn echt super zoals jullie alles hebben bijgestuurd.
    x marian

• 17 November 2011 - 19:56

Claudia:

Hoi Allen,
    wat leuk om jullie filmpjes te zien.
    Geweldig hoe jullie sfeer maken, de mensen meenemen naar een dagje Holland.
    Genieten voor de bewoners en voor jullie en wij mogen stiekum meegenieten.
    Jaaaaaaaaaaah ik ben zo trots..dat zijn nou onze studenten en collega's .
    Dit gaan ze daar niet snel vergeten!
    Ha nog een filmpje kijken en lekker meezingen...;-))

• 18 November 2011 - 07:03

Sandra:

gunaydin allemaal,

Wat zag het er gezellig uit zeg dat hollandse feestje! Ik ben ook enorm trots op jullie! Maar wat jammer dat ik er niet bij kon zijn...haha
    Het straalt van iedereen af , het plezier wat belefd wordt, bij jullie maar zeker ook bij de bewoners en het personeel. ik dat dat het doel bereikt is, een echte verbroedering (of verzustering) tussen de beide landen. Leuk om te zien!
    Hopelijk was het in het mediapark ook heel leuk. Zet hem nog daar, straks lekker inpakken en nog even feesten...alvast gefelciteerd babette...x
    Tot volgende week,

xen tot snel, ta mama