Topkap paleis - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van zorgenwelzijnvitalis - WaarBenJij.nu Topkap paleis - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van zorgenwelzijnvitalis - WaarBenJij.nu

Topkap paleis

Door: zorgenwelzijnvitalis

13 November 2011 | Turkije, Istanbul

Goedenavonddd!

Zaterdagavond rond 19:00 s Peter Staps aangekomen na een prettige vlucht. alles op schema werd hij om 19:00 opgewacht door het lieftallige gezelgschap van de superstudenten van het vitalis college. hij was erg enthousiast over onze verhalen, had begrepen dat het gezelschap al heel dingen hadden ondernomen. en staat nu te trappelen om lekker zelf mee aan de slag te gaan, en te beginnen aan de laatste week van deze bijzondere reis.

Vandaag hebben we weer ontbeten voor de eerste keer met Peter erbij, was natuurlijk heel gezellig! daarna hebben we Sandra en Nurcan uitgezwaad de weer lekker naar Nederland zijn gegaan.
rond 10:30 zjn we vertrokken naar het Topkap paleis. wat nu een muzeum s. hier zijn we een aantal uur mee zoet geweest. het was heel leuk om te zien en heel groot! er word in en rondom dat paleis ook een soap gemaakt, en die heet : muhtesem yuzyl . we hebben vandaag genoten van het paleis , en er zijn veel fotos gemaakt die nog op de site zullen komen. ook zijn we nog in het Harem gegaan dat in het paleis zat. de meiden hadden zin in een lekker tussendoortje. dus rond een uur of half 4 hebben we even lekker wat gegeten bij de Macdonalds!
als laatst hebben we natuurlijk gezamelijk geshopt. nu zijn we weer lekker in het hotel en gaan we over een paar minuten lekker geneten van een ACIK BUFE!! er is vanavond een klassieke muziek groep aanwezig, waar we misschien nog even naar mogen kijken! wij wensen iedereen thuis in Nederland een lekkere zondag avond!

Groetjes van Rene, Peter, Sibel, Mandy, Sebnem, Rosanne, Babette, Melissa, Chuka, Nevin, Marieke, Tamara en Sylva!!

• 13 November 2011 - 18:39

Nien:

Hoi allemaal.

Leuk bericht weer. Altijd leuk om te lezen.
    Mandy en Sebnem, ook fijn dat jullie wat beter zijn.
    Ik ben al een beetje aan het aftellen voor jullie thuiskomst.

Geniet nog maar met volle teugen, een ervaring om niet te vergeten.

Groetjes uit NL, van Nien

• 13 November 2011 - 19:51

Leon:

Hoi iedereen . ik heb jullie vorige week allemaal zien vertrekken in Brussel en sinds dien regelmatig jullie berichten gelezen . . . . . . en natuurlijk de foto's en video's.
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben daar en dat er een goede teamgeest is. Het is toch best een grote aanpassing om zo ver van huis, met een groep meiden, en René, even een stage te gaan doen !
    Maar zoals ik kon lezen verloopt de stageperiode in goede afwisseling met lekker eten en goed shoppen !
    Meer moet dat niet zijn !
    Peter zal nu de 'peet-vader' moeten zijn en de taak van Sandra en Nurcan, moeten overnemen.
    Succes.......Peter !

ik ben zelf een aantal jaren geleden in istanbul geweest en vond het een 'betoverende' stad met veel contrasten. geniet van deze ervaring op cultureel, menselijk en vak gebied.

Nu de laatse dagen in van de laatste stageweek.
    haal alles eruit wat erin zit, neem alle geuren, kleuren en indrukken in je op en neem ze mee . . . . . . . .

Tot volgende week in Brussel X

• 14 November 2011 - 08:33

Chantal:

ben benieuwd wat voor verassingen jullie deze week weer krijgen !!!!!
    het ziert er erg leuk uit .
    gelukkig is peter goed aangekomen !! en op tijd !!

groetjes Chantal

• 14 November 2011 - 09:25

Sandra:

hee allemaal,
    Ik ben inmiddels weer lekker bij mijn eigen gezin, maar mis mijn istanbulgezin ook wel hoor!
    Ben blij dat het paleis zo mooi was, geniet er nog maar even van daar in het mooie istanbul.
    Wij hebben een goede en rustige vlucht gehad, alleen het inchecken duurde eindeloos. Ze hebben maar 1 rij met balies die alle buitenlandse vluchten inchecken. We hebben meer als een uur moeten wachten. Er was 1 rij voor mensen die online al ingecheckt hadden, misschien een idee voor julie?
    Je kunt dan via de computer al een plaats kiezen en je kunt dan naar de achterste 2 balies lopen met "internet checkin". Misschien een idee, scheelt veel wachten misschien.
    Nou groetjes aan iedereen en maak er nog wat van!

gr sandra

en dan het weer voor morgen....

• 14 November 2011 - 09:30

Jose Verheijden:

leuk om al jullie ervaringen te lezen en te zien. Geniet van alles en neem het in je hart mee naar huis. groeten uit NL Jose Verheijden